Liudijimai


 

18.11.2019

Renault Trucks K - Lietuva - Vilniaus Regiono Keliai

VĮ „Vilniaus regiono keliai“ eksploatuojamos transporto priemonės valo sniegą bei barsto druską Vilniaus apskrities keliuose, ir užtikrina, kad jie būtų saugūs eismui. Įmonės vyriausiasis mechanikas Saulius Batvinskas vardija „Renault Trucks K“ su sniego verstuvais privalumus.

  • VILNIAUS REGIONO KELIAI

    1990: įkūrimo metai.

    300: darbuotojų skaičius.

    32: sunkvežimiai su valytuvais, tarp jų 1 „Renault Trucks K“ ir 8 „Renault Kerax“.

    2000 KM: prižiūrimų asfaltuotų kelių ilgis.

Kodėl pasirinkote „Renault Trucks K“?

Saulius Batvinskas — Mes išvardijome savo reikalavimus, o konkursas parodė, kad lūkesčius geriausiai atitinka „Renault Trucks K“. Šios transporto priemonės puikiai pritaikytos mūsų darbo specifikai, jos atitinka tai, ko ieškojome: gerų degalų sąnaudų, tvirtumo, puikių eksploatacinių savybių esant įvairiai temperatūrai ir atsparumo korozijai.

Koks jo pagrindinis privalumas?

S.B — Variklio galia ir itin efektyviai veikiantys stabdžiai. Transporto priemonėje įrengti visiškai apsaugoti būgniniai stabdžiai. Jie labai naudingi ir itin veiksmingi, kai vasarą dirbame karjeruose, o žiemą – keliuose. Sunkvežimis taip pat turi palėtintą pavarą, kuri labai praverčia. Tai tikras privalumas žiemą, kai barstome druską – tuomet reikia važiuoti ypač lėtai.

5% Tiek degalų sutaupo „Renault Trucks K“ palyginus su kitomis transporto priemonėmis parke.

Kaip vertinate degalų sąnaudas?

S.B — Mūsų sunkvežimiai dažniausiai suvartoja daug degalų dėl ypatingai sunkių krovinių, kuriuos gabename bei sniego valytuvų, naudojamų žiemą.
„Renault Trucks K“ suvartoja 5 proc. mažiau nei kitos mūsų transporto priemonės. Jo degalų bako talpa apie 350 litrų, o tai leidžia nuvažiuoti nuo 500 iki 600 kilometrų.

Kokiomis sąlygomis eksploatuojamos jūsų transporto priemonės?

S.B — Pagal mūsų techninius reikalavimus transporto priemonės turi patikimai veikti esant nuo –40 iki + 40 °C temperatūrai.
Šią žiemą, nepaisant iki –30 °C buvusios temperatūros, mūsų turimi „Renault Trucks“ veikė be sutrikimų. Tarp daugelio „Renault Trucks K“ privalumų yra pilnai plieninis buferis ir tai, kad visi svarbiausi agregatai yra gerai apsaugoti.

Kokia įranga vairuotojams padeda jų darbe?

S.B — Galinio vaizdo veidrodžiai yra labai platūs, o šoniniai veidrodžiai – gerai apsaugoti nuo sniego ir purslų. Ratai, įgilinti arkose, netaško purvo ant šonų. Kalbant apie patogumą, „Renault Trucks“ apgalvojo viską. Šildomų sėdynių aukštis ir galinė dalis yra reguliuojama. Mūsų vairuotojai taip pat ypač vertina didelę „Renault Trucks K“ kabiną.
Ji labai patogi, ypač todėl, kad viduje galima laikyti mūsų specialią darbo įrankių dėžę.

POŽIŪRIS

Ricardas Kasperavicius, „Renault Trucks K“ vairuotojas.

36 metų Ričardo Kasperavičiaus darbas labiausiai priklauso nuo orų. Jo kasdienės užduotys – sniego valymas arba druskos barstymas, darbas naktį ir piko valandomis. Jis važinėja vienu iš pagrindinių kelių, vedančiu iš istorinio Trakų miesto, esančio 30 km nuo Vilniaus. Vyras įmonėje įsidarbino prieš 15 metų. Jis teigia, kad vairuoti „Renault Trucks K“ – tikras malonumas: viskas veikia tyliai ir be vibracijų. Šią žiemą Lietuvoje temperatūra buvo ypatingai žema, gausiai snigo. Ričardas sako, kad „Renault Trucks K“ puikiai tinka kelio ruožui, kurį jis prižiūri: „Į jį, su visa papildoma mūsų įranga, galima pakrauti maždaug 11 tonų druskos arba smėlio – daugiau nei į kitus sunkvežimius dėl didesnės techniškai leidžiamos bendrosios masės“. Dar vienas svarbus „Renault Trucks K“ privalumas – degalų sąnaudos. Ričardas dažnai pastebi, kad iš reiso grįžta su puspilniu degalų baku. Sunkvežimis skirtas darbui ne vien miesto aplinkoje – Ričardo „Renault Trucks K“ pritaikytas dirbti su dviem sniego verstuvais, priekyje ir šone.
„Su šiuo sunkvežimiu galime dirbti daugiau ir greičiau. Dabar aš vienas galiu atlikti darbą, kuriam anksčiau reikėdavo dviejų transporto priemonių“, – pabrėžia Ričardas. Tačiau greitis turi būti saugus, ypač nepalankiomis oro sąlygomis. Naudodamas priekinį ir šoninį verstuvus, jis turi dirbti labai atsargiai. Keletas dalykų turi būti atliekama beveik vienu metu: reikia stebėti kelią, tikrinti, ar gerai nuvalomas sniegas, ir kontroliuoti druskos barstymą. Tam reikia didelės koncentracijos. „Reikia būti labai atsargiam ir nuolat stebėti galinio vaizdo veidrodžius“, – aiškina vairuotojas. Trakų rajone Ričardas prižiūri ir neasfaltuotus kelius, tad kartais tenka dirbti sudėtingomis sąlygomis, kai kyla pavojus įklimpti. Labai praverčia diferencialų blokavimo funkcija.
„Kai tenka važiuoti neasfaltuotais keliais, galiniai ratai dažnai slysta. Tačiau blokavimas palengvina važiavimą. Dėl to jaučiuosi daug saugiau“, – sako vairuotojas.

„Su „Renault Trucks K“ neturėjome jokių problemų.“

Saulius Batvinskas