Share

Pranešimas žiniasklaidai

Eksperimentinis OPTIFUEL LAB 3 vilkikas: 12.5% mažesnės degalų sąnaudos

3min
Optifuel lab 3
Eksperimentinis „Renault Trucks“ vilkikas „Optifuel Lab 3“

„Renault Trucks“ pristatė „Optifuel Lab 3“ rezultatus. Eksperimentinis tolimųjų pervežimų sąstatas sunaudojo 12,5% mažiau degalų nei standartinis junginys. Šis rezultatas buvo pasiektas optimizavus sąstato aerodinamiką, jėgos agregatus ir padangas, taip pat integravus sumanias pagalbines vairavimo sistemas bei energijos valdymo funkcijas.

„Renault Trucks“ tęsia savo sunkvežimių energetinio efektyvumo tyrimus. 2017 m. pradėtu FALCON (Flexible & Aerodynamic truck for Low CONsumption) projektu tolimųjų gabenimų vilkiko su puspriekabe degalų sąnaudas siekiama sumažinti 13%. Šiame projekte „Renault Trucks“ bendradarbiavo su „Faurecia“, „Michelin“, „Total“, „Fruehauf“, „Wezzoo“, „BeNomad“, „Styl'Monde“, „Polyrim“, „Enogia“, IFPEN, „École Centrale de Lyon“ (LMFA) ir IFSTTAR (dabar „Université Gustave Eiffel”). Finansavimą tyrimams skyrė „BPI France“ investicinis bankas ir Europos regioninės plėtros fondas (ERPF).

Šiam projektui buvo pagaminta eksperimentinė „Optifuel Lab 3“ transporto priemonė. Po 18 mėnesių tyrimų, 6 mėnesių bandymų trasoje ir kelyje nuvažiavus 15.500 km „Renault Trucks“ patvirtino pirmines prielaidas. Lyginant šį eksperimentinį sąstatą ir standartinį „Renault Trucks T“ su standartine puspriekabe, degalų sąnaudos buvo 12,5% mažesnės. Tai reiškia, kad 100 km sutaupoma 3,75 l dyzelino, o CO2 emisija yra 9,8 kg mažesnė. 

BANDYMŲ CIKLAS

„Renault Trucks“ inžinieriai bandymus vykdė mišriu ciklu, atspindinčiu statistines tolimųjų gabenimų sąlygas - 68 km buvo važiuojama regioniniais keliais ir 136 km greitkeliais.

„Optifuel Lab 3“ buvo bandomas uždarose trasose ir bendro naudojimo keliuose. Papildomai buvo atliekamos simuliacijos, kurios leido analizuoti duomenis ir koreguoti nustatymus. Tuo pat metu buvo atlikti bandymai su etaloniniu sąstatu, kurio gabaritai ir jėgos agregatai buvo identiški eksperimentiniam sunkvežimiui („Renault Trucks T 480“ su „Fruehauf“ tentine puspriekabe). Projekto metu sukurtos technologijos pirmiausia buvo vertinamos individualiai, o vėliau - kaip visuma.

MATAVIMO METODAI

Aerodinaminiai rodikliai

Aerodinaminės savybės buvo vertinamos naudojant oficialią CO2 reguliavimo procedūrą. Ratų sukimosi greitis buvo matuojamas dviem pastoviais greičiais: mažu greičiu (~15 km/val.) ir dideliu greičiu (~90 km/val.) laikantis Europos Komisijos nustatyto bandymų reglamento.

Ši procedūra buvo naudojama siekiant įvertinti tiek vilkiko, tiek pilno „Optifuel Lab 3“ sąstato aerodinamiką.

Mažesnio pasipriešinimo oro srautui duomenys buvo panaudoti apskaičiuojant degalų ekonomiją reprezentatyviam reisų ciklui, vėliau tai patvirtinant bandymais realiomis sąlygomis. 

Mažesnės trinties jėgos padangos

„Optifuel Lab 3“ skirtų ir mažesne trintimi pasižyminčių padangų efektyvumą pagal ISO 28580 standartą matavo „Michelin“. Padanga ant 2 m skersmens volo buvo suspausta apkrova, atitinkančia 85% padangos apkrovos indeksą patalpoje,  kurioje palaikoma 25° C temperatūra. Padangos sukurta pasipriešinimo riedėjimui jėga matuojama ją veikiant 80 km/val. greičiu po 3 valandų stabilizuoto šiluminio režimo.

Jėgos agregatai: mažo klampumo alyva ir „Rankine“ ciklo sistema

„Total“ sukurta mažo klampumo alyva varikliui, pavarų dėžei ir ašims sumažino degalų sąnaudas. Jos efektyvumas buvo matuojamas variklių ir komponentų bandymų stenduose.

Panaudojus TLA (Thin Layer Activation) bandymų technologiją, buvo patvirtinta, kad ši naujos kartos alyva sumažina komponentų nusidėvėjimą. Bendradarbiaujant su Lježo universitetu komponentų bandymų stende buvo įvertintas degalų sąnaudų efektyvumas pagal „Rankine“ ciklo sistemą. Šių bandymų metu buvo lyginamos dvi architektūros energijos konversijai išmetimo ir aušinimo sistemose bei išbandyti įvairūs aušinimo skysčiai.

Pagalbinės vairavimo sistemos ir energijos valdymo funkcijos

Pagalbinės vairavimo sistemos ir energijos valdymo funkcijos buvo vertinamos realiomis sąlygomis reprezentatyvių važiavimų ciklų metu.

Naudojant „BeNomad“ navigacinius duomenis išbandyta nauja adaptyvinė pastovaus greičio palaikymo sistema, sumani generatoriaus valdymo strategija bei  nauji aušinimo sistemos jutikliai. Visa tai  buvo lyginama su serijinės gamybos sunkvežimyje naudojama įranga.

FALCON projektas patvirtino technologijų, naudojamų siekiant sumažinti degalų sąnaudas, efektyvumą. Darbas su eksperimentinėmis transporto priemonėmis leidžia „Renault Trucks“ parengti techninius sprendimus ateityje pasirodysiantiems gaminiams, kurie atitiks Europoje galiojančių reglamentų reikalavimus dėl sunkvežimių CO2 emisijos, masės, matmenų bei padangų.

„Optifuel Lab 3“ modelis vežėjams nebus siūlomas, tačiau į serijinės gamybos sunkvežimius bus galima įdiegti efektyviausias šio eksperimentinio vilkiko technologijas.