Share

Report

Dizainas: elektrinių sunkvežimių revoliucija

Elektromobilumas

Green Energies

4min
Meeting with the design team, with a 3D truck on a screen

Paulas Daintree yra „Renault Trucks" dizaino direktorius. Kartu su savo 20 žmonių komanda jis įsivaizduoja ir prognozuoja, kaip atrodys rytdienos elektriniai sunkvežimiai. Revoliucinis ne tik savo išvaizda, bet ir architektūra, „HDD Express" visiškai atsispiria nuo praeities dėl dizaino, kuriame svarbiausia - jungiamumas, veikimo nuotolis ir ekologiškumas.

„2006 m. rugsėjį pradėjau dirbti „Renault Trucks France" vyriausiuoju interjero dizaineriu Liono Saint-Priest mieste. Nuo to laiko - ir net dar anksčiau, kai dirbau bendrovėse „VolvoTrucks North Americair „Nissan Motors" - visada buvau įsitikinęs, kad sunkvežimių dizainas neturi nieko bendro su lengvųjų automobilių dizainu. Sunkvežimis yra darbo įrankis, o ne gyvenimo būdo pasirinkimas. Būtent iš tokios perspektyvos reikia į jį žiūrėti.

 

Projektuoju 2030 m. elektrinius sunkvežimius

Esu įsitikinęs, kad šiandieninio elektrinio sunkvežimio konstrukcija yra visiškai pasenusi, nes ji pernelyg glaudžiai siejasi su praeities įprastiniais varikliais varomų sunkvežimių konstrukcija. Ji neišnaudoja visų galimybių, kurias suteikia e. mobilumo technologijos ir kompaktiškas naujausių akumuliatorių dydis. Taigi mano komanda ir aš pradėjome nuo tuščio lapo, kai ėmėmės įsivaizduoti 2030 m. elektrinį sunkvežimį visiškai be apribojimų. Dėl to „HDDExpress" yra visiškai nauja miesto e. mobilumo architektūrinė koncepcija. Jis neturi visiškai nieko bendro su jokiais tradiciniais sunkvežimiais!

hdd express

 

Mūsų manymu, reikėjo įsivaizduoti atsaką, kuris nutrūktų nuo to, ką žinome ir turime šiandien, tačiau būtų pritaikytas būsimiems miestų poreikiams, susijusiems su prekių paskirstymu ir pristatymu. Mūsų atsakyme pirmenybė buvo teikiama ne tik jungiamumui, nuotoliui ir ekologiškumui, bet ir pristatymo vairuotojų saugumui, jų komfortui ir vietos gyventojų patogumui.

 

Netaršus, tylus ir saugus pristatymas naktį

Užuot traukos energijos baterijas įrengę transporto priemonės priekyje, kaip yra šiandieninėse važiuoklėse, svarstėme, ar būtų įmanoma elektrinę trauką paskirstyti per visą šios naujos transporto priemonės ilgį. Taigi dabar HDD Express turi ypač kompaktišką traukos ir vairavimo modulį. Tai leidžia vairuotojui naudoti „Segway®” tipo sistemą. Nėra jokio fizinio ryšio su priekaba ar priekabomis, kurios yra be vairuotojo. Kiekvienos priekabos grindyse yra pakankamai galingi akumuliatoriai, kad būtų galima vežti prekes - 100 % autonomiškai - automatizuotų sandėlių viduje.

Esu įsitikinęs, kad šis be vairuotojo važiuojančių priekabų „platooning” principas - priekabos fiziškai nesusijusios su traukos įrenginiu - bus plėtojamas per ateinantį dešimtmetį. Tai veiksmingas atsakas į didelę paklausą miestų centruose, kurie nori tylių, neteršiančių aplinkos ir saugių transporto priemonių, skirtų naktiniams pristatymams su kuo didesniu automatizavimo laipsniu.

Planuojama, kad „HDD Express” ilgainiui pakeis sunkvežimius, vežančius nuo 3,5 iki 10 metrinių tonų krovinius - priklausomai nuo prie vilkiko modulio prijungtų priekabų skaičiaus, - tačiau galiausiai koncepcija gali būti pritaikyta ir didesniems kroviniams vežti. Tačiau, kad ir koks būtų galutinis rezultatas, 2019 m. šią transporto priemonės koncepciją apžiūrėjome daugiau nei 400 „Renault Trucks" klientų, ir visi iki vieno buvo ja sužavėti.

Galiu pažadėti, kad mes dar toli gražu nebaigėme tyrinėti visų e. mobilumo galimybių miesto aplinkoje!"

 

Bio

Paulas Daintree yra baigęs Lidso universitetą. 1996 m. baigęs gaminių dizaino bakalauro studijas, Paulas pradėjo savo karjerą automobilių pramonėje ir niekada iš jos nesitraukė. Prieš prisijungdamas prie „Renault Trucks" dizaino komandos 2006 m., jis anksčiau dirbo bendrovėse „Nissan Motors" ir "Volvo Trucks". Jis yra 2013 m. pristatytų T, C ir K gamų dizaineris. 2019 m. kovo mėn. jis buvo paskirtas „Renault Trucks" dizaino direktoriumi.

Paul Daintree