Share

Report

Mano tikslas - kad elektra varomi sunkvežimiai būtų visuose miestuose ir miesteliuose!

Elektromobilumas

Green Energies

5min
7 KEY POINTS TO CONSIDER WHEN SWITCHING TO ELECTRIC TRUCKS

Išrandu ateities sunkvežimius

Philippe'as Le Brusqas yra „Renault Trucks" e. mobilumo sistemų inžinierius. Jis jau 13 metų dirba su miesto elektriniais ir hibridiniais sunkvežimiais.

„Šaltą ir sausą 2003 m. vasario rytą Tulūzoje, o aš esu studentas, studijuojantis elektroniką. Kaip ir kiekvieną dieną, nepaisant to, kad langai uždaryti, mane pažadina po mano studentų kambariu esančio krovininio sunkvežimio keliamas triukšmas. Su visu tuo sunkvežimio keliamu triukšmu man tikrai nereikėjo žadintuvo... tylus variklis tais laikais buvo girdimas labai retai. Bet kas būtų, jei būtų įvykusi elektrinė revoliucija? Vieną dieną išrasčiau tylų sunkvežimį...

Greitai persikėlėme į šiandieną ir aš jau beveik tai pasiekiau. Miesto elektrinis sunkvežimis turi puikią ekologinę, ekonominę ir socialinę prasmę.

Electric trucks design Renault Trucks
 
Sunkiasvorių sunkvežimių išmetamo CO2 kiekio ribojimas yra tikras iššūkis

Pastaruosius 13 metų dirbu AB "Volvo Group" projektavimo biure e. mobilumo sistemų inžinieriumi ir visą tą laiką stengiausi panaudoti savo elektronikos įgūdžius kuriant tvaresnius sprendimus. Mažiau tarši transporto rūšis, naudojanti mažiau energijos ir suderinama su atsinaujinančiais energijos šaltiniais, yra mano prioritetas ir asmeninis tikslas! Taip yra todėl, kad vietos lygmeniu, kai vis daugiau žmonių gyvena miestuose, dabar būtina mažinti azoto oksidų (NOx) ir smulkiųjų kietųjų dalelių išmetimą. Ir lygiai taip pat būtina mažinti išmetamo CO2 kiekį visame pasaulyje. Tačiau triukšmo taršos ribojimas ir pramoninių transporto priemonių patogumo didinimas taip pat yra svarbūs bendruomenių tikslai.

Vienas iš dalykų, kuriais labiausiai didžiuojuosi savo darbe, yra tai, kad po dešimtmetį trukusių pastangų, milijonų eurų investicijų ir daugybės apleistų prototipų "Renault Trucks" dabar masiškai gamina elektrinius sunkvežimius. Šį pavasarį mūsų Blainville gamykloje netoli Caen pradėta masinė šių 16-26 metrinių tonų sveriančių sunkvežimių, kurių kasdienis nuvažiuojamas atstumas yra 125-250 mylių, gamyba. Jie puikiai pritaikyti naudoti miestų ir priemiesčių zonose, ypač šiukšlėms rinkti ar šaldytuvams vežti. Iki 12 metrų ilgio, jie yra daug stambesni už 3,5 metrinės tonos sunkvežimius, kuriuos paprastai galima pamatyti mieste. Tai tikras technologijų, kuriomis optimizuojamas energijos, reikalingos vienai metrinei tonai krovinių vežti miesto aplinkoje, šuolis į priekį. Galutinis tikslas - pasiekti geresnį energijos balansą.

 

Elektra varomi sunkvežimiai, kurie 25 % stabdymo energijos panaudoja akumuliatoriams įkrauti

Daug naujovių prisidėjo prie to, kad šis naujo modelio elektrinis sunkvežimis būtų pradėtas gaminti. Bene svarbiausia jų - ličio jonų akumuliatorių technologija, kuri šiuo metu pasiekė dar neregėtą brandos lygį. Pavyzdžiui, šios sistemos dabar gali prisitaikyti prie ekstremalių temperatūrų - žemesnės nei -15 °C ir aukštesnės nei 40 °C - naudojant naujovišką sistemą, kuri "pažadina" transporto priemonės akumuliatorius. Stabdymo sistemos taip pat padarė didžiulę pažangą: Dabar atgaunama 25 % stabdymo energijos! Apibendrinant galima teigti, kad šiandieninis elektrinis sunkvežimis yra grynas naujausių technologijų koncentratas.

Tačiau visa tai labai paprasta naudoti. Du pedalai vietoj trijų, mažiau mygtukų ir jungiklių nei dyzeliniame automobilyje, ergonomiškas dizainas, tylus, nulinė vibracija... Visi šias transporto priemones išbandę vairuotojai buvo įtikinti. Neabejoju, kadateities miesto sunkvežimis bus elektrinis, esu tuo tikras!

Dabar, 2020 m., mano studentiška svajonė beveik tapo realybe... mūsų miestuose plečiasi beanglis transportas, o tai gali būti tik į naudą planetai."

Profilis

Philippe'as Le Brusqas (37 m.) - e. mobilumo sistemų inžinierius. Pastaruosius 13 metų jis dirbo "Renault Trucks" "Volvo Group" projektavimo biure. Jis prisidėjo prie daugiau kaip 20 elektrinių ir hibridinių sunkvežimių prototipų kūrimo ir 10 patentų paraiškų pateikimo. Jis gyvena Lione ir yra įsitikinęs, kad elektronika gali daug prisidėti prie tvaresnių ir ekologiškesnių ateities miesto transporto sprendimų. Iki tokio lygio, kad tai tapo jo profesine ir asmenine ambicija.

Philippe le Brusq